Followers

Aug 26, 2013

Kreatywny przedszkolak.

Na poczatku lipca przedszkole sie konczy, mialam plan, aby malej troche pozadawac glownie z polskiego i angielskiego. Ale lekcja pierwsza to totalna porazka, mala wszelkie cyferki napisala jak w odbiciu lustra. Wystraszylam sie, bo w przedszkolu zadnych problemow takich nie bylo. Postanowilam jej odpuscic pisanie na miesiac i dobrze zrobilam! W sierpniu naszykowalam troche zadan w wersji domowej. Gdy tylko blizniaki ucinaly swoja przedpoludniowa drzemke 4.5 letnia corka dostawala zadania, ktore z przyjemnoscia robila, (czesto w swojej wersji i po swojemu), a ja obok spokojnie szykowalam obiad.

1. GUZIKI. Ulubiona zabawa z guzikami, ukladanie w serduszkach, motylkach badz duzej literze E jak Emilia :o) Gdyby nie fakt, ze guziki potrzebne to moglaby poprzyklejac i mialaby obrazki na sciane. Inne zabawy juz wymyslala sama, a to guziki byly zwierzatkami, to kolezankami, to raz byly w lesie to na plazy, sprawdzala mnie czy znam kolory, ktore sa male a ktore duze, co jest po lewej a co po srodku i tak... Polecam! Oczywiscie tylko dzieciom, ktore juz wyrosly z etapu brania wszystkiego do buzi.
Jeszcze guziki jej sie nie znudzily!

2. Kostki. My glownie rzucalysmy dwoma, wygrywa ten kto najczesciej ma dwie identyczne liczby, dodatkowo mala liczyla i zapisywala wyniki.

3. Na ponizszym zdjeciu widac, ze narysowalam kilka zwierzat, podpisalam je, a potem nalezalo polaczyc odpowiednie zwierze z nazwa. Dodatkowo osobna kartka z nazwami w polowie przerwanymi. Wersja latwiejsza dla mlodszych albo bawiacych sie po raz pierwszy, to taka, gdy narysujemy po trzy gora cztery przedmioty/rzeczy, jesli nie bedziemy mieszac liter drukowanych z malymi. Zabawe z trzylatka rozpoczelam rok temu, pierwsze rysunki to byly kwadraty, kolka, trojkaty, czy tez kwiatek, domek, ptaszek, albo jablka, banany, winogron, czy slonce, chmura, deszcz itd Robie to w roznych jezykach, ale jak naszykuje wyrazy po polsku to nie mieszam z angielskim czy francuskim.



Chcialam pokazac wiecej, ale error co chwile w pisaniu posta mi tu jak zwykle utrudnia zycie, zatem bedzie nastepnym razem.

4 comments:

  1. Emilka brawooo, w przedszkolu będziesz naj... Chętnie bym się z Tobą pouczyła :)J. K.

    ReplyDelete
  2. maly kujonek tu rosnie kasia!

    zabawa fajna!
    beata

    ReplyDelete