Followers

Sep 26, 2010

Oversized cable neckwarmer.







OVERSIZED CABLE NECKWARMER.
I knitted for myself a neck warmer with my favourite Soffio Plus (Adriafil) yarn on size 5.5 straight knitting needles. You can use any tipe of yarn in any weight to make this oversized cable neckwarmer but i think that the best yarn will be something soft with mohair. I just love the combination of 80% acrilic with 20% mohair. So cosy around the neck. The pattern is very easy.

Cast on 80 stitches / 80 oczek / 80 mailles

Row 1. Knit

Row 2. Purl

then cont in pattern as follow:

*Row 1. C20B= slip next 20 st onto cable needle and leave at back of work, knit 20, and then 20 from the cable needle, C20F= slip next 20 st onto cable needle and leave at front of work, Knit 20, then 20K from cable needle,
rzad 1. 20 oczek przeloz na drut pomocniczy z tylu robotki, przerob 20 oczek prawych, a nastepnie 20 oczek z drutu pomocniczego, 20 oczek przeloz na drut z przodu robotki, przerob 20 oczek a nastepnie 20 oczek z drutu pomocniczego, rzad 2. oczka lewe, rzad 3. oczka prawe i tak na przemian az do rzedu 24. W rzedzie 25 od nowa warkocz... powtorzyc 4 razy.

Row 2. Purl

Row 3. Knit

Row 4. Purl... Row 24

you have to purl the purls and knit the knits up to 24 rows,

in Row 25 you do again like Row 1...

Everything repeat 4 times then cast off and fasten.
* C20B -mettre 20 m. en attente sur l'aig. á torsade placée derriére. Tric. á l'end les 20m suiv. puis les 20 m. en attente
C20 F- mettre 20m. en attente sur l'aig. á torsade placée devant. Tric. á l'end les 20m. suiv puis les 20 m. en attente
Zrobilam sobie miekki i cieply warkocz na szyje, z mojej ulubionej wloczki Soffio Plus, na drutach rozmiaru 5.5 Powiem Wam, ze to jest strzal w dziesiatke! Wybaczcie, moja zmeczona twarz na zdjeciu, ale tak kiepsko ostatnio wygladam. Pozdrawiam serdecznie zagladajacych. A jesli ktos sobie zrobi cos podobnego na szyje to niech da znac, nie wiem do konca czy to sie nazywa otulacz czy szyjogrzej czy jeszcze cos innego :) Sporo Francuzek otula swoje szyje wlasnie takim "za duzym warkoczem" stad nazwa oversized cable neckwarmer.

22 comments:

  1. Wyglądasz świetnie.Też bym chciała tak wyglądać jak będę zmęczona :)))
    Szyjogrzej wygląda pięknie.Rozumiem tę miłość!

    ReplyDelete
  2. Fanaberio dziekuje! Juz same komentarze od Ciebie dodaja mi skrzydel, jestes moja Mistrzynia! (tak jak i Dagmara, Effcia, Agata, Pimposhka, Rene, INGA... :)))

    ReplyDelete
  3. bardzo fajny ten szyjogrzej, choć osobiście wybieram te zdecydowanie większe, szersze, bardziej obfite... lubię być tak wyowijana :) a jak jestem zmęczona, to nie się nie nadaję do wystawiania na widok publiczny, więc i tak zazdroszczę tego "niewyglądania"
    pozdrawiam, Kasia

    ReplyDelete
  4. to jak Ty musisz wyglądać jak jesteś wypoczeta??? Piękna jesteś na fotce, cieszę się, że wreszcie Cię widzę :D a otulacz pomysłowy i w ślicznym kolorze :)

    ReplyDelete
  5. piękny szyjogrzej i kolor odlotowy,bardzo mi siępodoba;ale mam pytanie,czy ta soffio nie gryzie bo ma taki włos:)?

    ReplyDelete
  6. Kasiu Zet, moje najwieksze to osemki, ale mimo ze mam jeden motek to nic wielgasnego nie zrobilam, chyba mi nie leza takie giganty... na razie mi nie leza :)
    ja mam po prostu spuchnieta twarz, ale racja, nie znamy sie, musicie mi uwierzyc na slowo :)
    dzieki Agata!!! i Jagnieszko, mnie ogolnie wszystko gryzie, ale nie soffio, jest super mieciutka i sam ten warkocz doslownie stoi :) kupilam w zamotanych, widzialam, ze jest tam nowosc moher interfoxu, ale niestety pomacac nie moge, patrzac na sklad tez nie powinien gryzc, ale moge sie mylic, ta sliwka mnie tam korci :)

    ReplyDelete
  7. Pierwszy raz jestem u Ciebie, podoba mi się tu! Na pewno będę zaglądać. "Za duży warkocz" to świetny dodatek, zawsze mam problem z polską nazwą , niby szyjogrzej, ale czy ja wiem? Golf po prostu? Znam moher interfoxu, w zasadzie to zostały mi dwa motki z którymi nie mam co zrobić. kolor nazwałabym jagodowym (14763). Jak chcesz to Ci wyślę. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  8. Dla mnie jest to golfik bez dołu;) Robiłam coś podobnego swoim dzieciom, ale nie miały formy warkocza, tylko zwykłe golfiki.
    Ślicznie wyglądasz, nie widać żadnego zmęczenia.
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  9. Aniu, pozdrawiam serdecznie :)

    CU@5 dzieki wielkie za propozycje, ale mi sie to skomplikowane wydaje, chyba ze moze mam jakas wloczke na wymiane, ktora bys chciala, na razie wybieram sie jutro do sklepu z Beregere de Fr, moze cos tam wybiore w "jagodzie" ;o

    ReplyDelete
  10. Chyba troszkę przesadziłaś z tym zmęczeniem?
    Jak echo powtórzę: jak wyglądasz wypoczęta, -ęta, -ęta...???

    Super pomysł z tym "za dużym warkoczem", prezentuje się S-U-P-E-R :)))

    ReplyDelete
  11. Kasiu, chciałam Ci donieść, że popełniłam szyjogrzej wedłu Twojego przepisu. Wyszedł świetny i cudownie otula szyję. Dziękuję za projekt. Tej zimy chyba kilka ich wydłubię. Pozdrawiam. :-))

    ReplyDelete
  12. dopiero teraz odkrylam Twoj komentarz Kyniufu! bardzo mi sie podoba w szarym kolorze i ciesze sie, ze lubisz nosic, u mnie sprawdza ten ocieplacz w kurtkach z duzymi futrzanymi kolnierzami :)

    ReplyDelete
  13. Looks very nice! Thank you for the idea.

    ReplyDelete
  14. Dziękuję za pomysł - po zrobieniu pierwszego warkocza przekonałam się, że jest to rewelacja. Jak na razie to mam już ich 5. Robię 5 powtórzeń warkocza. Teresa - TehaH

    ReplyDelete
  15. bardzo sie ciesze, ze sie podoba! pozdrawiam*

    ReplyDelete
  16. świetny Kasieńko, ślicznie wyglądasz, pozdrawiam

    ReplyDelete
  17. This is beautiful! I'm surprised I've never seen it on Ravelry.com. You should post it there if you haven't already.

    Lesley
    byporchlight.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. hi Lesley, this pattern in already there.

    ReplyDelete
  19. It is too tight. Can't do it when I slip 20 stitches and then try to knit into them what am I doing wrong

    ReplyDelete
  20. It is not an easy project. The best is to use larger needles then you should for your yarn (one size bigger or even 2!) and knit very loose not tight, first cable is always difficult after is better as you will see yourself how loose to knit. I hope this will help if you try again.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.