Followers

Sep 4, 2010

Favourite hat.

Favourite hat.

I think everybody has at least one pattern that did a lot of things with it. I am posting my favourite today. I have lost counting of how many hats I did it. One day I started making some hats for my daughter and then my friends asked me to do some for their children... It is a very fast and easy knit.


*********
Chyba kazdy ma swoj ulubiony wzor, na bazie ktorego zrobil sporo rzeczy. Jak zrobilamkilka czapek to za chwile pospypaly sie prosby moich kolezanek, aby im dzieciom tez, a ze to latwo i szybko sie dzierga to juz nie wiem ile tak naprawde ich naprodukowalam. Mam wrazenie, ze ponad 15!
ABBREVATIONS
+ knit - oczka prawe
purl - oczka lewe
O yarn over - narzut
/\ sl1, k2tog, psso
/\ zdjac 1 oczko jak do przerobienia na prawo, dwa oczka razem, przelozyc przez zdjete oczko

RS/WS right side/wrong side
Neddles 3.5 yarn Jade cotton 60%, acrylic 40%
Cast on 80 stitches / nabrac 80 oczek
Size for 18/24 month old child ( head 46cm )
Pattern multiple of 10:
(WS) 8 purl
(RS) ~ + + + + O /\ O + + + ~ 7
(WS) 6 purl
(RS) ~ + + + O + /\ + O + + ~ 5
(WS) 4 purl
(RS) ~ + + O + + /\ + + O + ~ 3
(WS) 2 purl
(RS) ~ + O + + + /\ + + + O ~ 1

Work on those 8 rows (repeat the pattern 8 times in each round) and after knit (RS)/purl (WS) for at least 24-26 times.
Next begin decrease as follows:
* repeat *
Row 1: k1, *2ktog, 8k*
Row 2: purl
Row3: k1, *2ktog, 7k*
Row 4: purl
Row 5: k1, *2ktog, 6k*
Row 6:purl
Row 7: k1, *2ktog, 5k*
Row 8: purl
Row 9: k1, *2ktog, 4k*
Row 10: purl
Row11 : k1, *2ktog, 5k*
Row 12: purl
Row 13: k1, *2ktog, 4k*
Row 14: purl
Row 15: k1, *2ktog, 3k*
Row 16 :purl
Row 17: k1,* 2ktog, 2k*
Row 18: purl
Row 19: k1, *2ktog, 1k*
Row 20: purl
Row 21: k1, *2ktog*
Row 22: purl
Row 23: bind off / zamknac
Some hats from last winter!

7 comments:

  1. Czesc Kasia:) sliczna czapeczka i corecka:) no ja tez mam moj wzor,ale jusz sobie obiecalem ze w tym roku go nie bende robic:)

    rozumiesz dobrze mam synka co ma 5 lat (Benjamin) i Cornelke co ma 3 miesiance

    pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  2. mój ulubiony to gładki prawy ;)
    widać jak Mała urosła od poprzedniej zimy!
    czapeczki śliczne :) mi jakoś robienie czapek nie leży :/

    ReplyDelete
  3. Śliczne czapeczki, sama chętnie bym takie sobie zrobiła;))

    ReplyDelete
  4. Czesc Kasia:)no jeszcze niewiem co bendzie z tej wloczki,jestem calkiem pusta i nie mam pomysluw:P

    zycze wam milego tygodnia:)

    pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  5. Bardzo, bardzo udane, ładne , ciekawe czapusie!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.