Followers

Nov 16, 2011

Contiguous set-in sleeves. Metoda Ciagla.

I have chosen BLUE BIRD designed by Valerie Morris to knit with a method called “contiguous set-in sleeves”, developed by Susie Myers. This technique allows shoulder shaping and set-in sleeves shaping without using short rows. Sleeves are worked at the same time as the rest of the TOP. I think this design is very cute and def I will knit it again the same one!


Pierwszy raz robie sweterek nowa metoda tzw contiguous set-in sleeves tlumaczona chyba na polski jako metoda ciagla. W czerwcu widzialam na rav pierwsze rzeczy z tymi rekawami, ale jakos nie przypadly mi do gustu. Jak tylko sie pojawil w sieci Blue Bird od razu mi sie spodobal, chcialam go zrobic zwyczajnie od gory do dolu na oko.






Ale kilka dni temu (dokladnie 11 listopada kiedy mala miala pierwszy raz w zyciu 39 stopni goraczki!)gdy sie za niego chcialam zabrac to wczytalam sie w opis, ze jest on zrobiony wlasnie z uzyciem tej nowej metody, wiec wzor zakupilam i juz jestm w polowie. Nie zaluje! Chociaz 3 razy zaczynalam, pierwszy raz zbyt koslawe dziurki, za drugim razem zgubilam dwa oczka i mi sie samo w srodku zaczelo pruc zanim moglam zareagowac. Pierwszy raz tez dodaje oczka « niewidzialne », niby nie powinno byc dziurek a u mnie sa. Obejrzalam na youtubie ten filmik i nadal z jednej strony rekaw jest rzeczywiscie niewidzialnie wrobiony(dzieki MR, ale z drugiej z dziurkami dzieki ML. Powinnam chyba tylko uzywac MR czyli od tylu do przodu.



Jesli ktos ma ochote sie lepiej przyjrzec tym rekawkom to zielonkawy projekt jest Anadiomeny Summer Days, ale sweterek na zdjeciu jest zrobiony przez na rav znanej jako MDCIM.


Natomiast darmowy wzor mozna wyprobowac dzieki Anadiomenie i zrobic sweterek rozpinany tzw TOMBOY Cardigan, jak ten czerwony. Pewnie jest jeszcze kilka innych projektow robiona ta metoda, ale nie szukalam jakos specjalnie intensywnie.

Czy to rzeczywiscie oczka przekrecone ML i MR? Dodaje sie przeciez 1 oczko robiac jakby z pomiedzy dwoch oczek?

5 comments:

  1. Z projektów dla dorosłych mi podoba się ten http://www.ravelry.com/projects/rililie/ambiente (w tej wersji nawet bardziej niż wzór oryginalny).

    ReplyDelete
  2. Fajna metoda ale ja i tak nie wiem od czego zacząć.Sweterek śliczny!

    ReplyDelete
  3. ML i MR ja znam w wersji M1L i M1R i to jest dodawanie oczka ktore albo skreca w lewo albo w prawo w zaleznosci jak sie wklujesz w nitke pomiedzy dwoma oczkami. To nie sa jako tako oczka przekrecone, no przynajmniej nie dla mnie :)

    ReplyDelete
  4. Piękne sweterki, będę ściągać. :-))
    Oczka ML i MR już poznałam, Rene pisała o nich na swoim blogu jakiś czas temu.

    ReplyDelete
  5. THELI widzialam ten wzor na rav w grupie tej metody, chyba wole buffki :o)

    Aniu, wlasnie dlatego trzeba coz zrobic, aby sie w glowce wyjasnilo, ja sama nie wpadlabym na zrobienie sweterka w ten sposob :o)

    Dzieki Pimposhko, tak wlasnie myslalam, ze to nie sa przekrecone a takie opinie czytalam na forum gazetowym i to mi nie pasowalo za bardzo.

    Krysiu chyba ten post u Rene przegapilam, poszukam.

    Pozdrawiam*****

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.